تحویل کالا در زمان مناسب
هر سایت اینترنتی باید بیش از هر چیزی، مسئولیت‌پذیر باشد. برای محقق کردن این موضوع لازم است فروشگاه در ارسال محصولات خود دقت زیادی داشته باشد. کالاهای سفارش داده شده باید درست به‌موقع به دست مشتری برسند. اگر برای ارسال کالاها مشکلی به وجود بیاید، وظیفه فروشگاه است که این موضوع را پیگیری کند. متأسفانه برخی از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل کوتاهی در انجام مسئولیت‌های خود، محصولات را به آدرس‌های اشتباه می‌فرستند. بدین ترتیب کالا در زمان مناسب به دست مشتری نمی‌رسد، خصوصاً اگر آن را برای یک موقعیت خاص لازم داشته باشد.

 

سرعت مناسب سایت و اپلیکیشن
سرعت خوب اپلیکیشن و سایت نیز موضوع بسیار مهمی برای مشتریان به شمار می‌رود. یک فروشگاه اینترنتی خوب همواره نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشتریان را راضی نگه دارد. بهترین فروشگاه‌ های اینترنتی ایران باید هرگونه باگی که در سایت وجود دارد و در فرایند خرید مشتریان اختلال به وجود می‌آورد را برطرف کند.

وجود اختلال و کندی در سایت و اپلیکیشن، مشتریان را کلافه می‌کند. این موضوع بسیار به ضرر فروشگاه است، زیرا مشتریان را از خرید منصرف می‌کند. این موضوع برای افرادی که برای اولین‌بار از سایت خرید می‌کنند، حساس‌تر است.

 

کیفیت اجناس
اجناسی که در سایت ارائه می‌کنید باید کیفیت خوبی داشته باشند. فروشگاه خوب همواره محصولات اورجینال را به مشتری می‌فروشد. البته چنانچه محصول شما اصل نیست باید موضوع را با مشتری در میان بگذارید تا او تصمیم به خرید یا عدم خرید کالا بگیرد. مشتری برای خرید کالا هزینه پرداخت می‌کند، پس توقع دارد فروشگاه جنس مرغوبی را به وی ارائه دهد. هرگز نباید از اعتماد مشتریان سوءاستفاده کنید و اجناس بی‌کیفیت را به آن‌ها بفروشید.

قیمت کالا

قیمت کالا
شرایط بسیار بدی که اقتصاد ما دارد سبب می‌شود، مشتریان برای خرید محصولات به قیمت آن توجه زیادی داشته باشند. بنابراین فروشگاه باید تا حد ممکن کالاها را با قیمت مناسبی تحویل مشتریان دهد. اگر فروشگاه‌ها در عرضه کالا سود کمتری روی محصولات خود بکشند، قطعاً مشتریان بسیار بیشتری خواهند داشت. بهترین فروشگاه های اینترنتی ایران قطعاً چنین استراتژی را برای فروش کالاهای خود در نظر می‌گیرند.

 

منبع