جدیدترین های روز

جدیدترین تکنولوژی | ورزش | فروشگاه ها و...

جدیدترین های روز

جدیدترین تکنولوژی | ورزش | فروشگاه ها و...

انواع بیمه را بهتر بشناسیم

انواع بیمه را بهتر بشناسیم

خوشبختانه در کشور ایران انواع بیمه‌های موردنیاز یک شخص فراهم است و فرد می‌تواند بر اساس نیاز خود بیمه مناسب خود را انتخاب کند. 

  

برای این که یک فرد و یا یک شرکت بتواند بیمه مناسب خود را انتخاب کند، بهترین گزینه آشنایی با نمونه‌های موجود است. کسب اطلاعات لازم در این زمینه می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پس از انتخاب خود می‌توانید از کد تخفیف بیمه که در سایت موپُن موجود است نیز استفاده کنید. اگر بخواهیم به یک تقسیم بندی کلی برسیم، بیمه‌ها به سه دسته بیمه اشخاص، اموال و مسئولیت تقسیم می‌شوند.


بیمه شخص ثالث


بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث یکی از بهترین و متاسفانه پرکاربردترین بیمه‌های موجود در کشور ایران است. اگر به اسم این بیمه دقت کنید، از لحاظ معنایی می‌توان معادل بیمه شخص سوم را نیز درنظر گرفت. این بیمه برای وسیله نقلیه استفاده می‌شود. در نتیجه بیمه شخص ثالث در قالب بیمه اشخاص تقسیم بندی می‌شود. در زمانی که یک تصادف رخ می‌دهد، فرد اول کسی است که باعث تصادف شده، فرد دوم شرکت و یا همان کارگزار بیمه است.


 


شخص سوم فردی است که به واسطه این تصادف دچار ضرر و زیان شده است. در صورتی که فرد اول بیمه شخص ثالث را داشته باشد، می‌تواند به وسیله این بیمه خسارت نفر سوم را جبران کند. بیمه شخص ثالث شامل افرادی می‌شود که از نظر جانی و یا مالی دچار خسارت شده باشند. از این نمونه بیمه می‌توان برای پرداخت هزینه‌های فوت، خسارت به اموال و یا حتی درمان نیز استفاده کرد.


 


با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌ها و عدم برخورداری از اتومبیل‌های باکیفیت، این امکان وجود دارد تا در صورت بروز تصادف، خطرات متعددی ما و فرد مقابل را تهدید کند. فرقی نمی‌کند با یک وسیله نقلیه و یا یک فرد تصادف کنیم، بیمه شخص ثالث شرکت بیمه را ترغیب می‌کند تا در صورت بروز خسارات، تمامی مبالغ به فرد پرداخت شود و هیچگونه حقی از افراد خسارت زننده و زیان دیده ضایع نشود.


 


البته باید به این موضوع اشاره کرد که فرد باید تمامی مدارک موردنیاز برای احراز شرایط ناشی از تصادف را به بیمه ارایه دهد تا فرد کارگزار ترغیب به پرداخت هزینه ناشی از خسارت شود.


 


برای کسب اطلاعات درباره قیمت بیمه شخص ثالث باید به چندین موضوع توجه داشته باشید. اولین موضوع بیمه مرکزی است. مشخص کردن میزان دیه در هر سال و بررسی‌های آن به منظور مشخص کردن هزینه بر عهده قوه قضاییه و بیمه مرکزی است. پس از آن نوع وسیه نقلیه اهمیت پیدا خواهد کرد. این دو مورد از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند بر قیمت‌گذاری بیمه ثالث تاثیرگذار باشد.


 


بیمه ماشین

بیمه ماشین یکی دیگر از انواع بیمه‌های موجود است که باید نسبت به پرداخت و استفاده از آن حداقل اطلاعات لازم را داشته باشید. پیش از آن که بخواهیم درباره کارایی بیمه ماشین صحبت کنیم، بهتر است درابتدا حتما درباره دلیل اصلی وجود آن صحبت کنیم. همانطور که می‌دانید ماشین نوعی وسیله نقلیه است که برای عملکرد بهتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. در بسیاری از مواقع برای افزایش عمر ماشین اقداماتی مانند تعویض روغن، تعویض قطعات مصرفی و همچنین انجام فرایندهای مختلف برای افزایش دوام ماشین انجام می‌دهیم.


 


بیمه یکی دیگر از اقداماتی است که به نوبه خود می‌تواند عملکردی نسبتا مشابه با موارد بالا داشته باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است آسیب‌های طبیعی و یا غیرطبیعی زیادی به سراغ ماشین و یا حتی سرنشینان بیاید. برای این که احتمال ضرر از خسارت شما به کمترین میزان ممکن کاهش پیدا کند، بهترین گزینه استفاده از بیمه ماشین است.


 


بیمه ماشین یکی دیگر از بیمه‌های موجود در کشور ایران است که در زمینه بیمه اموال قرار می‌گیرد. فرق با تحت پوشش قرار دادن ماشین خود تحت عنوان بیمه ماشین این است که این مدل بیمه می‌تواند از بروز ضرر ناشی از آسیب به ماشین جلوگیری کند. از آسیب و یا خساراتی که ممکن است به سراغ ماشین بیاید می‌توان به مواردی مانند آتش سوری، آسیب به سرنشینان حاضر در خودرو، سرقت و . . . اشاره کرد. به لطف این بیمه می‌توانید از ماشین خود در برابر شرایط ضروری به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.


منبع

منبع

منبع

منبع