جدیدترین های روز

جدیدترین تکنولوژی | ورزش | فروشگاه ها و...

جدیدترین های روز

جدیدترین تکنولوژی | ورزش | فروشگاه ها و...

کیوتن (Q10) برای بدن، حکم بنزین برای خودرو را دارد

کیوتن چیست؟

کوآنزیم کیو۱۰، یک آنتی‌اکسیدان محلول در چربی است که به‌طور طبیعی در سراسر بدن انسان، به ویژه در قلب، کبد، کلیه و لوزالمعده یافت می‌شود. این کوآنزیم با افزایش متابولیسم، انرژی مورد نیاز سلول‌ها برای زنده ماندن را تأمین می‌کند.

  

کیوتن (Q10) برای بدن، حکم بنزین برای خودرو را دارد!


بدن انسان به‌طور طبیعی، کیوتن تولید می‌کند. با این‌حال این کوآنزیم، به مقدار کم در گوشت و غذاهای دریایی هم وجود دارد و همچنین می‌تواند در آزمایشگاه‌ها ساخته شود. متأسفانه با افزایش سن، قدرت ساخت کیوتن در بدن کم‌ و کمتر می‌شود. بنابراین لازم است نیاز خود را با مصرف مواد مغذی و محصولات موضعی آن تأمین کنیم.

چرا Q10 برای سلامت پوست اهمیت دارد؟

پوست انسان بیرونی‌ترین لایه بدن است که به‌طور مداوم در معرض عوامل خارجی مختلفی از جمله اشعه UV خورشید قرار دارد. به‌علاوه، واکنش‌های داخلی هم می‌توانند با رها کردن رادیکال‌های آزاد، آسیب بیشتری به پوست برسانند. با این اوصاف، کیوتن نقش مهمی پیدا می‌کند اما اهمیت کیوتن برای پوست چیست؟


کوآنزیم Q10 به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان، برای مبارزه با استرس اکسیداتیو (عدم تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن) آزاد می‌شود. به همین دلیل وجود آن برای داشتن پوستی صاف و سالم، بسیار ضروری است.


با افزایش سن، سطح کوآنزیم طبیعی کیوتن در پوست کاهش می‌یابد. این امر، پوست شما را مستعد افزایش استرس خارجی و آسیب خواهد کرد. از این‌رو می‌تواند به ایجاد خطوط ریز و چین و چروک منجر شود. بنابراین با توجه به خواص کیوتن برای سلامت پوست، استفاده از آن در ترکیبات محصولات مراقبتی، به جوان‌سازی و حفظ طراوات پوست شما کمک می‌کند.

کد تخفیف خانومی